Alt takım kontrolü nasıl yapılır?
Alt kontrol araç ekspertizini gerçekleştirmek için araç öncelikle bir lift yardımıyla havaya kaldırılır. Daha sonra aracın şasisini oluşturan tüm parçalar uzman ekip tarafından kontrol edilir ve aracın son durumu hakkında detaylı bir rapor hazırlanır.
Alt takımda neler değişir?
Şasi, ön şasi parçalarının yanı sıra akslar, egzoz sistemi, fren balataları, şanzıman (transmisyon), diferansiyel ve şaft gibi çeşitli parçalardan oluşur.
Araçta alt takım ne demek?
Örneğin, süspansiyon, Z-rot ve viraj lastikleri gibi bazı parçalar sürüş sırasında sürekli olarak çalışır. Özellikle lastiği etkileyen ön ve arka düzenekler hayati önem taşır. Hem pürüzsüzlüğü hem de yol tutuşunu sağlayan aracınızın şasisidir.
Araba alt takım arızası nasıl anlaşılır?
Süspansiyonda bir arıza varsa, tümseklerden veya çukurlardan geçerken aracın ön tarafından bir ses duyulur. Sesler, ön ofsete bağlı olarak değişebilir. Bu sesler, arıza giderme sırasında tanımlanmalıdır. Bilyalı mafsal sesi ve amortisör sesi birbirinden ayırt edilebilir.
Rot balans ücreti ne kadar?
Lastik sökme, takma, değiştirme ve balans fiyatları Lastik sökme, takma, değiştirme ve balans fiyatları (4 adet – Binek)934 TL + KDV Lastik sökme, takma, değiştirme, rot balans ve balans fiyatları (4 adet – UHP, 4X4, H. Tic.)1594 TL + KDV Yol ayar fiyatları (Binek) 934 TL + KDV Yol ayar fiyatları (UHP, 4X4, H. Ticari) 1127 TL + KDV 10 satır daha
Ön takım kontrolü kaç TL?
Önerilen işçilik fiyatlarıÖNERİLEN İŞÇİLİK FİYAT LİSTESİ KDV DAHİLSTANDART YOLCU GRUBU FİYATLARI (16″ ÖN ALET MUAYENE FİYATI DAHİL)220₺ÖN YOL AYAR FİYATI440₺ÖN VE ARKA GENİŞLİK AYAR FİYATI730₺92 satır daha
Ön takım bozukluğu nasıl anlaşılır?
Ön takım arızası nasıl tespit edilir? Sürüş esnasında; Aracın ön tarafından gelen alışılmadık bir ses, aracın direksiyonunda titreşim, virajlarda kayma, fren sisteminin geç uygulanması veya aracın bir yandan diğer yana kontrolsüz bir şekilde sallanması, ön aksamı oluşturan parçalardan birinin arızalı veya yıpranmış olduğunun işaretleridir.
Alt takım bakımı nedir?
Şasi bakımının önemi: Fren balataları, diskler ve fren sıvısı düzenli olarak kontrol edilmelidir. Yakıt tüketimi: Uygun şasi ayarı yakıt tüketimini azaltabilir. Özellikle süspansiyon sistemi ve lastiklerin doğru hizalanması daha düşük yakıt tüketimine katkıda bulunur.
Arabanın Altına Nasıl Bakılır?
Otomotiv yetkinlik merkezimizde araçların şasi muayenesi bir kaldırma sistemi kullanılarak yapılır. Araç, kontrol edildiği kaldırma sistemine yerleştirilir ve aracın dört tarafındaki kaldırma cihazına sabitlenir. Kaldırma platformu aracı yukarı doğru kaldırırken, şasi muayenesi alanındaki uzman personelimiz aracın şasi bölümünü incelemeye başlar.
Ön kaputta neler var?
Arabanın ön kaputunda ne var?Motor.Akü.Antifriz (motor soğutma suyu)Radyatör.Yağ çubuğu.Fren hidroliği.Hava filtresi.Ön cam yıkama sıvısı.Daha fazla makale…•12 Mart 2024
Aracın alt kısmına ne denir?
Şasi, aracın tabanındaki sağlam metal yapıdır. Araçtaki tüm yapılar şasiye bağlıdır. Tüm ekipmanları taşır.
Arabada kaç tane amortisör var?
Bir araçta genellikle dört amortisör bulunur. Bir amortisör aracın her tekerleği için kullanılır. Ancak bazı özel araçlar veya modifiye edilmiş modeller farklı sayıda amortisör kullanabilir.
Alt takım yapılmazsa ne olur?
Çubuklarda boşluk varsa, direksiyon kontrolünüz etkilenecektir. Direksiyonda da küçük bir boşluk vardır. Yüksek hızda rot başını kesmek kazalara neden olabilir.
Alt salıncak arızası nasıl anlaşılır?
Salınım arızası nasıl teşhis edilir? Kontrol kollarında ve süspansiyonda oluşan bir arıza genellikle aracı kullanan kişi tarafından direksiyonda hissedilir. Direksiyon hissi azalırsa, araç sağa veya sola çekerse ve aracın altından tıkırtı sesleri vb. duyulursa, kontrol kolu arızalı olabilir.
Araçta salıncak bozulursa ne olur?
Tehlikeye maruz kalan kontrol kolları tekerlek aşınmasını artırabilir ve düzensiz lastik aşınmasına neden olabilir. Ek olarak, kontrol kolu hasarı aracın dengesini etkileyebilir ve düzensiz ağırlık dağılımı sorunlarına yol açabilir. Güvenlik riski: Kontrol kolu arızası aracın sürüş güvenliğini etkiler.
Arabanın Altına Nasıl Bakılır?
Otomotiv yetkinlik merkezimizde araçların şasi muayenesi bir kaldırma sistemi kullanılarak yapılır. Araç, kontrol edildiği kaldırma sistemine yerleştirilir ve aracın dört tarafındaki kaldırma cihazına sabitlenir. Kaldırma platformu aracı yukarı doğru kaldırırken, şasi muayenesi alanındaki uzman personelimiz aracın şasi bölümünü incelemeye başlar.
Alt takım bakımı nedir?
Şasi bakımının önemi: Fren balataları, diskler ve fren sıvısı düzenli olarak kontrol edilmelidir. Yakıt tüketimi: Uygun şasi ayarı yakıt tüketimini azaltabilir. Özellikle süspansiyon sistemi ve lastiklerin doğru hizalanması daha düşük yakıt tüketimine katkıda bulunur.
Ön takım bozukluğu nasıl anlaşılır?
Ön takım arızası nasıl tespit edilir? Sürüş esnasında; Aracın ön tarafından gelen alışılmadık bir ses, aracın direksiyonunda titreşim, virajlarda kayma, fren sisteminin geç uygulanması veya aracın bir yandan diğer yana kontrolsüz bir şekilde sallanması, ön aksamı oluşturan parçalardan birinin arızalı veya yıpranmış olduğunun işaretleridir.
Ön takım yapılmazsa ne olur?
Bu arıza kısa sürede düzeltilmezse rot başları ve aks bilyalarının aşınmasına ve bozulmasına neden olur. Rot başlarında oluşan boşluklar yüksek hızlarda direksiyon kontrolünü etkileyerek kazalara yol açabilir.